Πέμπτη 17 Αυγούστου 2017

Αγώνας δρόμου για τον νέο ΟΑΣΘ

Ένα πρώτο μέτρο: Δωρεάν μετακίνηση των ανέργων!
Αγώνα δρόμου αναμένεται να δώσει το επόμενο χρονικό διάστημα και μέχρι την ΔΕΘ η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ σε συνεργασία με τον Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) με στόχο την αλλαγή πορείας στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης. Η επιτυχία του επιχειρήματος της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ είναι το μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης κεντρικά πολιτικά και όχι μόνο τοπικά στην Θεσσαλονίκη.
Στο μεταξύ, μεγάλη αίσθηση προκάλεσε στην κοινή γνώμη η απόφαση του νέου διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ, να ισχύσει από σήμερα 17 Αυγούστου 2017 η ελεύθερη μετακίνηση των ανέργων με την αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης. Και πλέον οι άνεργοι θα μπορούν να κυκλοφορούν χωρίς εισιτήριο, με μένη την επίδειξη της αστυνομικής τους ταυτότητας και της κάρτας ανεργίας.
Όπως γράφει η εφημερίδα ThessNews, το τρίπτυχο της επόμενης μέρας μπορεί να αποτυπωθεί στις εξής προθέσεις «Περισσότερα λεωφορεία στους δρόμους – Μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων που να δίνουν ρέστα – Δημόσιος Έλεγχος των πεπραγμένων του οργανισμού».
Παράλληλα ως πρώτη προτεραιότητα τίθεται η αποπληρωμή των δεδουλευμένων των εργαζομένων οι οποίοι στις πρώτες τους τοποθετήσεις στέκονται αρωγοί στην προσπάθεια της κυβέρνησης.

Μήνυμα η επιλογή Παππά
Η απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη να τοποθετήσει ως πρόεδρο του υπό κρατικοποίηση ΟΑΣΘ τον Στέλιο Παππά, ιστορικό στέλεχος της Αριστεράς και πατέρας του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Νίκου Παππά, έδειξε τις προθέσεις της κυβέρνησης.
«Δεν θα παίξουμε με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και αυτό είναι κεντρική επιλογή και κεντρικό μήνυμα. Για αυτό και τοποθετήθηκε εκεί ένα ιστορικό στέλεχος του χώρου με μεγάλη εμπειρία στα οικονομικά. Ο Στέλιος Παππάς είναι οικονομολόγος με μακρά εμπειρία, πρώην πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου, με συνεχείς αγώνες για την κοινωνία και τη Δημοκρατία στον τόπο,  και σε αντίθεση με τους μέχρι τώρα μετόχους και επικεφαλής του μορφώματος του ΟΑΣΘ, θα ασκήσει τα καθήκοντά του στον οργανισμό χωρίς αμοιβή» τόνισε επανειλημμένα από τη Θεσσαλονίκη ο Χρ. Σπίρτζης.
«Εγώ τελείωσα την καριέρα μου, ήρθα (στη Θεσσαλονίκη) για εκκαθάριση (του ΟΑΣΘ) με όρους πλήρους διαφάνειας. Εντός των επόμενων ημερών θα δημοσιοποιήσω όλη την περιουσία μου και τη σύνταξη που παίρνω, ώστε μετά να τη συγκρίνουμε με το η θα έχω όταν θα φύγω. Είμαι στη θέση αυτή αμισθί» δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο νέος πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς.
«Προτεραιότητά μας είναι να έχουμε καλές αστικές συγκοινωνίες για τους πολίτες, να πληρώνονται στην ώρα τους οι εργαζόμενοι για να μπορούν να προσφέρουν, και βεβαίως όπου υπάρχουν σκάνδαλα θα πρέπει να τα αποκαλύψουμε, δεν μπορούμε να παίξουμε με αυτά τα πράγματα» συμπλήρωσε ξεκαθαρίζοντας ότι δεν πρόκειται να αυξηθεί το κόμιστρο των εισιτηρίων.

Οι πρώτες προτεραιότητες
Συνεχείς συσκέψεις είχαν από χθες το μεσημέρι στον ΟΑΣΘ η νέα διοίκηση τόσο με τους διευθυντές όσο και με τους εργαζόμενους. Στις συσκέψεις συμμετείχε και ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ (πρώην ΣΑΣΘ) Κώστας Αμπατζάς, που θα εποπτεύει τον ΟΑΣΘ, ο οποίος μιλώντας στην ThessNews έθεσε τις προτεραιότητες της νέας διοίκησης.
«Αναλαμβάνουμε σε μια δύσκολη συγκυρία ένα βαρύ φορτίο. Θέλουμε άμεσα να αποκτήσουμε τον έλεγχο του νέου Οργανισμού και πολύ γρήγορα να σχεδιάσουμε μαζί με τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ, να σχεδιάσουμε τα νέα δρομολόγια ώστε το Σεπτέμβριο ή το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου ακόμα αν είναι εφικτό, να είναι πολλά περισσότερα λεωφορεία στους δρόμους από ότι σήμερα, να μπορέσουμε να δώσουμε στο επιβατικό κοινό το σήμα ότι αλλάζουν πράγματα και σε σχέση με το απαράδεκτο φαινόμενο να είναι πιο ακριβό το εισιτήριο εντός του λεωφορείου και να μην δίνουν ρέστα τα μηχανήματα, θέλουμε να κάνουμε συνέργειες και με τον ΟΑΣΑ» ανέφερε αρχικά.
«Σίγουρα θα πρέπει παράλληλα το συμβούλιο του ΟΑΣΘ με τον πρόεδρό του, τον Στέλιο Παππά να τρέξουν και την εκκαθάριση» συμπληρώνει ο κ. Αμπατζάς τονίζοντας πως δεν έχει αρμοδιότητα μεν στην εκκαθάριση αλλά ως εποπτεύων φορέας «πρέπει να αποκτήσουμε πρόσβαση στον έλεγχο του ΟΑΣΘ και του τωρινού και του προηγούμενου καθεστώτος».
Όσον αφορά το ενδεχόμενο αγοράς νέων λεωφορείων του ΟΑΣΘ, ο κ. Αμπατζάς επισημαίνει πως «σε αυτήν την φάση τα λεωφορεία που είναι εκτός λειτουργίας στόχος είναι εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις να μπουν εν πλήρη λειτουργία και φαίνεται ότι αυτό με μικρές παρεμβάσεις είναι εφικτό».   

Χέρι – χέρι με τους εργαζόμενους
Σύμμαχο στην επόμενη μέρα η κυβέρνηση βρήκε στο πρόσωπο των εργαζομένων. Για νέα σελίδα έκανε λόγο αμέσως μετά την τελετή παράδοσης – παραλαβή ο πρόεδρος του Συνδικάτου των εργαζομένων του Οργανισμού, Δημήτρης Τσερμενίδης. Επανέλαβε την βούληση των εργαζομένων να «βάλουν πλάτη» στο νέο εγχείρημα. Σύμφωνα με τον κ. Τσερμενίδη στη Θεσσαλονίκη σήμερα κυκλοφορούν 270 λεωφορεία, ενώ θα έπρεπε κανονικά να κυκλοφορούν στους δρόμους 420 με στόχο τον Σεπτέμβριο να φτάσουν τα 525.

Παράλληλα, γίνεται ένας πραγματικός αγώνας δρόμου ώστε να πληρωθούν οι εργαζόμενοι τα δεδουλευμένα δύο μηνών που τους οφείλονται παίρνοντας συνεχείς διαβεβαιώσεις ότι θα καλυφθούν άμεσα. Οι εργαζόμενοι έχουν λάβει υποσχέσεις και για την διασφάλιση των εργασιακών τους σχέσεων μέσω νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Πηγή: ThewwNews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.