Σάββατο 25 Ιουνίου 2016

BREXIT: Άγχος και αβεβαιότητα στους Έλληνες του Λνδίνου

Άγχος, αβεβαιότητα και απογοήτευση, είναι τα συναισθήματα που κυριεύουν εκατοντάδες Έλληνες του Λονδίνου που ξύπνησαν… εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συμπατριώτες μας που ζουν στη Βρετανία, δεν κρύβουν τους φόβους τους, όπως τους κατέγραψε η εφημερίδα «Karfitsa», σε ρεπορτάζ της Έλενας Καραβασίλη.
       
Λονδίνο, Σκωτία και Β. Ιρλανδία ψήφισαν την παραμονή στην Ε.Ε., με την υπόλοιπη χώρα να ζητά την έξοδο. Σε ποσοστό 51,9%, δηλαδή 17.410.742 Βρετανοί, ψήφισαν Brexit, ενώ υπέρ του Bremain τάχθηκαν 16.141.242 πολίτες, με τη συμμετοχή να ανέρχεται στο 72,1%. Μετά την επικράτηση των υποστηρικτών της εξόδου της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, πλέον τίθεται υπό αμφισβήτηση η υπόσταση της Μεγάλης Βρετανίας, καθώς ηγέτης της Σκωτίας ζήτησε εμμέσως ξανά δημοψήφισμα για την ανεξαρτησία.
Η Φανή Κοντίδου ζει στο Λονδίνο εδώ και οκτώ χρόνια και είναι αναλύτρια στο NHS, το εθνικό σύστημα υγείας της Αγγλίας. Η ίδια λέει χαρακτηριστικά στο karfitsa.gr πως: «κοιμηθήκαμε στην Ευρώπη και… ξυπνήσαμε στη μικρή Αγγλία. Μόλις αγοράσαμε σπίτι και δεν έχω ιδέα τι θα γίνει με το housing market… τεράστια αβεβαιότητα και απογοήτευση. Το χειρότερο είναι ότι νοιώθω ανεπιθύμητη, και νομίζω οι περισσότεροι ευρωπαίοι που ζουν εδώ νοιώθουν έτσι. Με ανησυχεί πάρα πολύ η επόμενη μέρα», σημειώνει.
«Αισθάνομαι μη ευπρόσδεκτος. Κατέχοντας τρία πτυχία από φημισμένα πανεπιστήμια της Μεγάλης Βρετανίας ξαφνικά δεν είμαι ευπρόσδεκτος σε μια χωρά από την οποία έχω μάθει τόσα πολλά άλλα και στην οποία έχω προσφέρει, πληρώνοντας τα δίδακτρα μου, αδρά, και όντας φορολογούμενος πολίτης τα έξι χρόνια διαμονής μου. Βλέπω αυτήν την κοινωνία να με θεωρεί απειλή για το εντόπιο εργασιακό δυναμικό της. Δεν ξέρω τι μου ξημερώνει. Αυτό που ξέρω είναι ότι δεν είμαι ευπρόσδεκτος πλέον στο Ηνωμένο βασίλειο και αυτό δε με κάνει να τρέφω και τα καλύτερα συναισθήματα πλέον. Σε καμιά περίπτωση δεν υπονοώ ότι τρέφω μισός. Αυτή η ψήφος όμως φανέρωσε μια ακόμα επίδειξη της ακροδεξιάς γνώμης που ανθίζει στις μέρες μας, με την οποία είμαι τελείως αντίθετος. Δεν δέχομαι να είμαι μέρος μια τέτοιας κοινότητας», λέει ο Γιάννης Μαστιγόπουλος. Και συνεχίζει: «ούτε όμως και στην Ελλάδα είμαι ευπρόσδεκτος με την ακαδημαϊκή και εργασιακή μου κατάρτιση. Δεν υπάρχει αντίκρισμα. Μάλλον θα χρειαστεί να αναζητήσω το μέλλον μου σε κάποια άλλη χώρα».

«Η Βρετανία αποδεικνύεται χειρότερη από την… Ελλάδα»
Η Χριστίνα Ιωαννίδου ζει και εργάζεται στο Λονδίνο τα τελευταία έξι χρόνια. Όπως λέει χαρακτηριστικά, ανησυχεί διότι αν θελήσει από εδώ και πέρα να βρει άλλη δουλειά, ενδέχεται να αντιμετωπίσει πρόβλημα γιατί, «θα κοστίζω περισσότερο. Επίσης αν θελήσω να πάρω δάνειο για να κάνω τη δική μου επιχείρηση, θα είναι δύσκολο. Ελπίζω απλώς να υπάρξει μία λογική λύση για όλες εμάς που ήρθαμε στην Αγγλία, όταν ακόμη ήταν μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
«Ζω στην Αγγλία τα τελευταία επτά χρόνια. Σπούδασα και δουλεύω εδώ, παρόλα αυτά δεν είχα δικαίωμα ψήφου στο δημοψήφισμα. Το αποτέλεσμα όπως είναι λογικό, μου προκάλεσε τρομερή αβεβαιότητα και περιμένω με αγωνία τις εξελίξεις, διότι ακόμη δε γνωρίζουμε τι θα ισχύσει για εμάς», λέει η Ηλέκτρα Στεφανάτου.

Ο Νικόλας Φωτόπουλος έφυγε από την Ελλάδα πριν από έξι χρόνια, για να αναζητήσει ένα καλύτερο επαγγελματικό μέλλον στο Λονδίνο. Η απόφαση των Βρετανών να φύγουν από την Ε.Ε.- την ώρα μάλιστα που μέχρι αργά το βράδυ της Πέμπτης όλοι έκαναν λόγο για Bremain- βρήκε και αυτόν όπως και εκατοντάδες άλλους ξένους… προ εκπλήξεως. Όπως λέει ο ίδιος, ακόμη είναι πολύ νωρίς για να πάρει συγκεκριμένες αποφάσεις που αφορούν στην παραμονή του στο Λονδίνο. Παρόλα αυτά προβληματίζεται σημειώνοντας ότι: «είναι πολύ λυπηρό να διαπιστώνεις πως πλέον το Ηνωμένο Βασίλειο, μπορεί να είναι χειρότερο από την χρεοκοπημένη σου χώρα…».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.