Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016

Γόνιμος προβληματισμός στην Επιτροπή Διαβούλευσης Θερμαϊκού για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία

Επιμέρους ζητήματα της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης, ειδικότερα στο κομμάτι εκείνο που αφορά το Δήμο Θερμαϊκού, συζητήθηκαν κατά την αποψινή συνεδρίαση της Επιτροπής Διαβούλευσης Θερμαϊκού, που συγκλήθηκε με μοναδικό θέμα τη γνωμοδότηση για τη θαλάσσια συγκοινωνία.

Στην εισήγησή της η αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Πάττη Πασχαλίδου, στάθηκε σε ορισμένα σημεία της Μελέτης Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων του έργου, ενώ ο παριστάμενος δήμαρχος Θερμαϊκού, Γιάννης Μαυρομάτης, αναφέρθηκε στον αναπτυξιακό χαρακτήρα που θα έχει για το δήμο Θερμαϊκού, ανακοίνωσε ότι έχουν γίνει όλες οι προεργασίες για την κατασκευή της στάσης «Νέοι Επιβάτες», σημείωσε ότι μέχρι το καλοκαίρι θα έχει προχωρήσει η εκβάθυνση του λιμανιού των Νέων Επιβατών και διαβεβαίωσε ότι είναι εξασφαλισμένο από την κυβέρνηση ποσό δέκα εκατομμυρίων ευρώ για την έναρξη κατασκευής του έργου.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Επισιτιστικών Επαγγελμάτων Δήμου Θερμαϊκού, Αντώνης Σαφλέκας, σε σύντομη παρέμβασή του, χαρακτήρισε ως τουριστικό και αναπτυξιακό το έργο της θαλάσσιας συγκοινωνίας, εκφράζοντας προβληματισμό μήπως τα έργα που θα γίνουν συντελέσουν στο να αυξηθούν και άλλο τα φαινόμενα της διάβρωσης κα προσάμμωσης.

ΟΙ θέσεις της «Συμπολιτείας Θερμαϊκού»
Τη σημασία που θα έχει για την ανάπτυξη του δήμου Θερμαϊκού η θαλάσσια συγκοινωνία, υπογράμμισε σε ομιλία του ο επικεφαλής της «Συμπολιτείας Θερμαϊκού», Σπύρος Κουζινόπουλος, χαρακτηρίζοντάς την ως το σημαντικό έργο που έγινε στην περιοχή εδώ και δεκαετίες. «Σε πλήρη λειτουργία η θαλάσσια συγκοινωνία θα βοηθήσει στο να έρχονται μαζικά επισκέπτες και τουρίστες στις ακτές του Θερμαϊκού, για να δουλέψουν τα μαγαζιά μας και να βρουν δουλειά οι άνεργοι νέοι μας», είπε χαρακτηριστικά. Παρατηρώντας ότι εκτός των άλλων, θα σπάσει το μονοπώλιο του ΟΑΣΘ, που δρομολογεί στις γραμμές του προς το δήμο Θερμαϊκού τα πιο σαράβαλα λεωφορεία που διαθέτει.
Συνεχίζοντας ο επικεφαλής της «Συμπολιτείας» υπογράμμισε την ανάγκη να γίνουν οικονομίες κλίμακας τόσο κατά την κατασκευή του έργου όσο και στη λειτουργία της ΘΑΣΘ, προκειμένου το εισιτήριο να παραμείνει στο δυνατόν χαμηλότερο επίπεδο, με την εν μέρει επιδότησή του από το κράτος.
Ένα σοβαρό πρόβλημα που ανέδειξε ο Σπύρος Κουζινόπουλος, είναι της κυκλοφοριακής συμφόρησης που θα παρατηρηθεί στους Νέους Επιβάτες και την απουσία από τη μελέτη πρόβλεψης για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης. Ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στις επιπτώσεις που μπορεί να έχει για τις ακτές του δήμου Θερμαϊκού η εκσκαφή έκτασης 23.700 μ2 στο θαλάσσιο πυθμένα για την κατασκευή του σταθμού του αεροδρομίου και τα 14.650 κυβικά μέτρα βυθοκορημάτων που θα απομακρυνθούν από εκεί. «Μήπως με αυτό τον τρόπο διαταραχθεί η θαλάσσια ισορροπία στην περιοχή;» αναρωτήθηκε.
Τέλος, χαρακτήρισε ως ουτοπική και εκτός πραγματικότητας την αναφορά των μελετητών ότι η Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης θα είναι καθημερινή, καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους, λειτουργώντας τουλάχιστον 16 ώρες την ημέρα. «Ποιος θα μπαίνει στα σκάφη, όταν θα έχει έντονο κυματισμό η θάλασσα;», αναρωτήθηκε ο επικεφαλής της «Συμπολιτείας».
Η επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης»  Ντίνα Μώραλη, χαρακτήρισε το έργο μεγαλόπνοο, σημείωσε όμως ότι ακούγεται απαγορευτικό το εισιτήριο των 2 ευρώ, που αναφέρεται στη μελέτη, δηλώνοντας ότι ένα τέτοιο συγκοινωνιακό μέσο θα πρέπει να λειτουργεί από δημόσιο φορέα.
Στο θέμα του εισιτηρίου, στάθηκε και το μέλος της Επιτροπής Διαβούλευσης, Βασίλης Σίσκος, επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να υπάρχει επιδότηση εισιτηρίου, ώστε να είναι προσιτό στους δημότες και ανταγωνιστικό στον ΟΑΣΘ (π.χ. 1,50 ευρώ). Επίσης διατύπωσε την πολύ σωστή πρόταση για τη δημιουργία ενδοδημοτικής συγκοινωνίας με λεωφορείο, που θα εξυπγρετεί τις κοινότητες στο ίδιο παραλιακό μέτωπο (Περαία, Αγία Τριάδα, Αγγελοχώρι). Τέλος, ζήτησε διευκρινίσεις σχετικά με τις χημικές ή βιολογικές τουαλέτες που θα υπάρχουν στους σταθμούς της ΘΑΣΘ, καθώς και για τη διαχείριση των λιπαντικών και ελαίων αποβλήτων που θα προκύπτουν.

Τέλος, άλλα μέλη της Επιτροπής Διαβούλευσης διατύπωσαν τον προβληματισμό τους για την ταχύτητα την οποία θα αναπτύσσουν τα Καταμαράν που θα δρομολογηθούν κ.α.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.