Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2014

"Ξέχασαν" να ορίσουν εκπρόσωπο της αντιπολίτευσης!

Στην «Επιτροπή Πολιτικής Προστασίας δήμου Θερμαϊκού»
Στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θερμαϊκού, αποφασίστηκε ομόφωνα από το σώμα, μετά από εισήγηση της δημοτικής αρχής, η δημιουργία «Ενδοδημοτικής Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας δήμου Θερμαϊκού». Τη σύστασή της, την ψηφίσαμε κι εμείς, χαιρετίζοντας μάλιστα το γεγονός, καθώς ο τομέας της πολιτικής προστασίας θεωρούμε ότι είναι από τους πλέον σημαντικούς. 

Σύμφωνα με την ίδια εισήγηση, που όπως αναφέρονταν έγινε «σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του νόμου 3013/2012», ορίστηκαν ως μέλη της Επιτροπής, ο αντιδήμαρχος Καθημερινότητας, Γ.Φεστερίδης, ο πρώην διευθυντής Πολιτικής Προστασίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Κ.Κοκολάκης και ο απόστρατος αξιωματικός Εμμ. Βεργίδης.
Όπως όμως διαπιστώνει κανείς, η σύσταση της «Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας Θερμαϊκού», κάθε άλλο παρά με τις επιταγές του νόμου έγινε, καθώς απουσιάζει από αυτή παντελώς εκπρόσωπος της αντιπολίτευσης στο δήμο, αλλά και εκπρόσωποι καίριων φορέων της πολιτικής προστασίας, όπως της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και των εθελοντικών οργανώσεων (π.χ. ΕΘΟΠΑΚ), όπως ρητά ορίζει ο νόμος 3013 του 2002.
Με την ευκαιρία πρέπει να σημειώσουμε ότι πάντα στην αρμόδια με την πολιτική προστασία επιτροπή του δήμου Θερμαϊκού μετείχε δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης. Μάλιστα δε στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο, εκπρόσωπος του νυν δημάρχου Θερμαϊκού και τότε αρχηγού της μείζονος αντιπολίτευσης, κ. Γιάννη Μαυρομάτη, ήταν η δημοτική σύμβουλος κ. Ειρήνη Παπαμιχαήλ.

Για την πλήρη ενημέρωση των αναγνωστών μας, παραθέτουμε το σχετικό απόσπασμα του σχετικού Νόμου:

Νόμος 3013/2002
Άρθρο 13
Σύσταση Γραφείων Πολιτικής Προστασίας σε Ο.Τ.Α.
Συντονιστικό Τοπικό Όργανο
1. Οι Δήμαρχοι και οι Πρόεδροι Κοινοτήτων έχουν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α. Συντονίζουν και επιβλέπουν το έργο της πολιτικής προστασίας για την πρόληψη, ετοιμότητα, αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών, εφόσον συμβαίνουν εντός των διοικητικών ορίων των αντίστοιχων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.).
β. Έχουν την ευθύνη εφαρμογής του ετήσιου εθνικού σχεδιασμού πολιτικής προστασίας, κατά το σκέλος που τα οικεία περιφερειακά προγράμματα, μέτρα και δράσεις έχουν τοπικό χαρακτήρα αναφορικά με τους αντίστοιχους Ο.Τ.Α..
γ. Διατυπώνουν εισήγηση για το σχεδιασμό πολιτικής προστασίας του Ο.Τ.Α., η οποία υποβάλλεται στο Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας για τη διαμόρφωση σχετικής πρότασης, στο πλαίσιο της πρόβλεψης του άρθρου 11 παρ. 1γ του παρόντος νόμου.
δ. Έχουν την ευθύνη της διάθεσης και του συντονισμού δράσης του απαραίτητου δυναμικού και μέσων για την πρόληψη, ετοιμότητα, αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών εντός των ορίων του οικείου Ο.Τ.Α..
2. α. Σε όλους τους δήμους, λειτουργεί, στο πλαίσιο της υπάρχουσας οργανικής διάρθρωσης, γραφείο πολιτικής προστασίας, οι αρμοδιότητες του οποίου συναρτώνται με την εξασφάλιση της αναγκαίας οργάνωσης και υποδομής προς λήψη μέτρων πολιτικής προστασίας.
3. α. Στην έδρα κάθε δήμου συνιστάται Συντονιστικό Τοπικό Όργανο.
β. Το ανωτέρω Όργανο αποτελείται από τους:
ι. Δήμαρχο ως Πρόεδρο.
ιι. Δύο Δημοτικούς Συμβούλους, που ορίζονται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, εκ των οποίων ο ένας προέρχεται από τη μειοψηφία.
ιιι. Ειδικευμένα στελέχη πολιτικής προστασίας της Περιφέρειας και του νομού.
ιν. Εκπρόσωπο Στρατιωτικού Διοικητή της περιοχής, Διοικητή Αστυνομικού Τμήματος της έδρας του δήμου, Προϊστάμενο του Ειδικού Προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας, εκπρόσωπο της Λιμενικής Αρχής, εφόσον έχει ως έδρα τον αντίστοιχο δήμο και διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας της έδρας του δήμου ή εκπρόσωπο της αντίστοιχης της έδρας του νομού.
ν. Προϊστάμενο τεχνικών υπηρεσιών του Ο.Τ.Α.
νι. Προϊστάμενο του οικείου δασαρχείου ή εκπρόσωπο της Διεύθυνσης Δασών της Περιφέρειας.
νιι. Εκπροσώπους Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας.
γ. Στις συνεδριάσεις λαμβάνουν μέρος εκπρόσωποι κοινωνικών φορέων της έδρας του δήμου, καθώς και άλλοι εκπρόσωποι υπηρεσιών, μετά από πρόσκληση του Προέδρου.
δ. Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης της καταστροφής, καθώς και του έργου αποκατάστασης των ζημιών, το πιο πάνω Όργανο λειτουργεί σε εικοσιτετράωρη βάση, με δυνατότητα συνέχισης της συνεδρίασης και με τους οριζόμενους, από τους μετέχοντες, αναπληρωτές τους.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.