Σάββατο 16 Ιουλίου 2011

Νέες ελπίδες για τη θαλάσσια συγκοινωνία

Αναζωπυρώνονται οι ελπίδες για τη δημιουργία της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στο Θερμαϊκό κόλπο, μετά την απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης να πραγματοποιήσει σύσκεψη την προσεχή Τρίτη 19 Ιουλίου, προκειμένου να εξεταστεί η πορεία υλοποίησης του σημαντικού αυτού για τις παράκτιες περιοχές της Θεσσαλονίκης έργου.

Τη σύσκεψη, συγκαλεί ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Θύμιος Σώκος στις 11 το πρωί της Τρίτης στα γραφεία της Διοίκησης, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι για πρώτη φορά  θα μετέχει και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με τον αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης κ. Απόστολο Τζιτζικώστα. Θα πάρουν επίσης μέρος οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης, ο δήμαρχος Καλαμαριάς κ. θεοδόσης Μπακογλίδης και ο δήμαρχος Θερμαϊκού κ. Γιάννης Αλεξανδρής, καθώς και ο βουλευτής Α΄Θεσσαλονίκης και πρώην υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπύρος Βούγια.
Ο ανασχηματισμός της κυβέρνησης πριν ένα ακριβώς μήνα, στις 16 Ιουνίου και η έξοδος από το υπουργικό συμβούλιο του κ. Σπ.Βούγια, που ήταν ο πρωτεργάτης της ιδέας για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης, είχε δημιουργήσει απαισιοδοξία για την πορεία του έργου, δεδομένου ότι δεν είχε ξεκαθαριστεί πλήρως το νομικό πλαίσιο του έργου και ο φορέας υλοποίησής του.
Στην προηγούμενη ανάλογη σύσκεψη, που είχε πραγματοποιηθεί προ διμήνου και συγκεκριμένα στις 16 Μαίου, είχε μεταξύ άλλων εξεταστεί και το ενδεχόμενο η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μαζί με τους ενδιαφερόμενους δήμους να αποτελέσουν το φορέα, που θα τεθεί επικεφαλής της προσπάθειας για συγχρηματοδότηση των αναγκαίων υποδομών, μέσω κοινοτικών προγραμμάτων, ώστε η πρόταση των ιδιωτών για τη λειτουργία της θαλάσσιας σύνδεσης να είναι βιώσιμη και ρεαλιστική.
Το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ως συντονιστής του έργου, θα διεξάγει έρευνα εκδήλωσης των προτιμήσεων του κοινού για την εκτίμηση αποδοχής της θαλάσσιας συγκοινωνίας, καθώς και ύψους του κομίστρου που θα ήταν κάποιος διατεθειμένος να πληρώσει, προκειμένου να την επιλέξει για τη μετακίνησή του.
Όπως αναφέρει σε μελέτη του ο καθηγητής του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΑΠΘ κ.Παναγιώτης Παπαϊωάννου,  τα αναμενόμενα οφέλη από τη λειτουργία της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, θα είναι:
1.    Άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης, καθώς θα υπ[άρχει μείωση χρήσης του ΙΧ μεταξύ των προσελεύσεων-προορισμών που θα εξυπηρετούνται από τη ΘΑΣΘ.
2.    Μείωση του μέσου χρόνου διαδρομής
3.    Εξοικονόμηση ενέργειας
4.    Άμβλυνση του προβλήματος της ατμοσφαιρικής, της ηχητικής και της οπτικής ρύπανσης
5.    Αισθητική αναβάθμιση της πόλης της Θεσσαλονίκης
6.    Νέοι τρόποι αναψυχής
7.    Καινοτόμος διαχείριση των αστικών συγκοινωνιών και των καθημερινών μετακινήσεων
8.    Αναβίωση της παραδοσιακής σχέσης της Θεσσαλονίκης με τη θάλασσα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.